Wiszący album


"Sorry, I don't know what you are talking about. Maybe Plank knows."
(Ed, Edd i Eddy; 1999)                               

Już tyle razy robiłam takie deski, a dopiero teraz wpadłam na pomysł, że przecież mogę umieścić tutaj opis jak je wykonać. Zaćmienie kompletne. Lojalnie uprzedzam, że pomysł nie jest mój - nie mam pojęcia gdzie, ale u kogoś na blogu znalazłam takie cudeńka. Dawno to było, jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Może ktoś skojarzy? Z przyjemnością umieszczę tu wtedy odwołanie. W każdym razie - jest to pomysł zarówno na ekspozycję zdjęć i ciekawych pocztówek, jak i również wszelkich innych świstków. Z własnej obserwacji mogę udzielić ważnej rady - zdjęcia na takiej deseczce powinny być co jakiś czas wymieniane, gdyż papier fotograficzny chłonie wilgoć i po jakimś czasie fotografie się zwijają. Zobaczcie jak wykonać taki "wiszący album" krok po kroku!
9 czerwca 2014                 

poziom trudności: średni
czas wykonania: 2-3 dni (w zależności od czasu schnięcia farby i lakieru)

Potrzebne będą:
  • deska o wymiarach ok. 65x12 cm 
  • farby
  • pędzel
  • przedmioty do ozdobienia (ja zastosowałam decoupage)
  • bezbarwny lakier
  • wiertarka
  • cztery metalowe oczka
  • sznurek o 20 cm dłuższy niż deska
  • małe klamerki
Sposób wykonania:


1. Deskę malujemy. Najlepiej nanieść 2-3 warstwy farby. Moją dodatkowo pomalowałam dookoła brązową farbą dla kontrastu ze ścianą.

2. Kiedy farba wyschnie, po obu stronach deski, w rogach (po 2 cm od brzegów), wiercimy otwór (byle nie na wylot!).


3. Ozdabiamy deskę w wybrany sposób i jeśli technika tego wymaga - lakierujemy.

4. W wywiercone otwory wkręcamy oczka. Możemy pomóc sobie kombinerkami.


5. Na brzegu deski wiercimy dwa otwory na pozostałe dwa oczka -  będą służyły do powieszenia deski na ścianie. Powinny się znajdować po przeciwnej stronie niż wiercone przed chwilą otwory. Wkręcamy w nie oczka.

6. Do oczek znajdujących się z przodu deski przywiązujemy sznurek. Mocno go napinamy. Końce warto ozdobić kokardką.
 
7. Na sznurku wieszamy zdjęcia/pocztówki czy co tam się nam żywnie podoba, używając małych klamerek.

Do pobrania:
- Wersja do wydrukowania (pdf)

W kolejnym tutorialu: Kuchenny planer

1 komentarz:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...