Zestaw małego pirata

  
"Bad luck to be singing about pirates with us mired in this unnatural fog."
(Piraci z Karaibów; 2003)                           

Wybaczcie moje opóźnienie, ale rozpoczęła się sesja. Dzisiejszy wpis, tak jak obiecałam, będzie miał związek z dziecięcym karnawałem. Jak to zwykle z dziećmi bywa, często zapominają powiedzieć rodzicom o różnych rzeczach i przypominają sobie o nich w ostatniej chwili. Tak przynajmniej było ze mną, kiedy moja mama na hura szukała i wymyślała dla mnie strój karnawałowy, bo raczyłam ją poinformować o tym dzień przed zabawą. Dziś zestaw dla chłopca "na szybko" - strój pirata wykonany z dostępnych w domu materiałów. Oczywiście można go też wykorzystać do zabaw w domu. Tutorial składa się z trzech części - pokażę jak wykonać czapkę piracką, lunetę i opaskę na oko.
22 stycznia 2014               
poziom trudności: łatwy
czas wykonania: ok 1 - 1,5 h na wszystkie elementy

Piracka czapka

 
Potrzebne będą:
  • biała kartka ksero
  • nożyczki szkolne i nożyczki do paznokci
  • czarna kartka z bloku technicznego A4
  • kreda
  • klej


Sposób wykonania:


1. Na białej kartce ksero rysujemy lub drukujemy czaszkę ze skrzyżowanymi kośćmi (wzór w załączniku), a następnie wycinamy ją.

2. Czarną kartkę zginamy na pół.

3. Na zgiętej kartce rysujemy linię krzywą, takie rozciągnięte odwrócone S (patrz obrazek), zaczynając przy miejscu zgięcia, u szczytu kartki. Będzie to połowa czapki pirackiej, więc początek linii musi wychodzić od zgiętego brzegu kartki pod kątem prostym, aby nie utworzyło nam się "jabłuszko" na środku czapki. Kredę łatwo zetrzeć, więc można próbować do woli.

4. Wycinamy czapkę wzdłuż linii (jednocześnie tnąc drugie skrzydło kartki, aby była ona symetryczna).

5. Nie rozkładając wyciętego wzoru, nacinamy czapkę, zaczynając w miejscu zgięcia, ok. 3,5 - 4 cm od dolnego brzegu. Linię cięcia kończymy 2,5 cm przed końcem kartki.


6. Rozkładamy czapkę. Czaszkę smarujemy klejem i przyklejamy na środku czapki. Dolny pasek odginamy do tyłu, aby utworzyć opaskę, która będzie trzymała czapkę na głowie. Czapka jest gotowa!

Piracka luneta


Potrzebne będą:
  • trzy rolki o różnej średnicy (ja użyłam rolki po papierze toaletowym, ręczniku papierowym i rolki od "odkłaczacza do ubrań")
  • nóż z ząbkami
  • dwa segmenty papieru toaletowego
  • taśma klejąca
  • brązowa lub metaliczna farba
  • pędzel

Sposób wykonania:


1. Z każdej rolki odcinamy kawałek, który będzie elementem lunety - najszersza z nich musi być najdłuższa, dwie pozostałe krótkie (ok. 10 cm).

2. Odrywamy jeden z segmentów papieru toaletowego i zginamy, aby utworzyć pasek - jego grubość będzie zależeć od tego, jaka jest różnica w rozmiarach z między mniejszym a większym kawałkiem rolki.


3. Taśmę tniemy na krótkie paski. Przyklejamy nimi pasek z papieru toaletowego do końcówki najmniejszej rolki. Końce taśmy zaginamy do środka rolki.


4. Koniec najmniejszej rolki wsuwamy w większą rolkę. Jeśli okaże się, że jest zbyt luźny, dokładamy jeszcze jeden paseczek papieru toaletowego.

5. Z kolejnego segmentu formujemy kolejny pasek i przyklejamy go do końca średniej rolki.


6. Wsuwamy koniec do największej rolki. Miejsca złączenia można zamaskować taśmą.

7.  Malujemy całość farbami. Luneta zrobiona!

 

Piracka opaska na oko



Potrzebne będą:
  • czarny filc lub pianka EVA
  • nożyczki
  • dziurkacz
  • sznurek

 
Sposób wykonania:


1. Z filcu (lub pianki) wycinamy kształt klapki.

2. Przy brzegach, na górze klapki robimy dziurki.

3. Przewlekamy sznurek przez dziurki tak jak na obrazu i zawiązujemy końce. Opaska gotowa!


Do pobrania:
- Szablon czaszki
- Wersja do wydrukowania (pdf) (każdy tutorial jest na osobnej stronie, więc można wydrukować tylko tę część, która nas interesuje)

Niestety nie znam żadnego modela, który mógłby mi zapozować i zaprezentować cały strój, więc zdjęcia prezentują tylko stan nieużywany. Bardzo mi smutno z tego powodu, ale chętnie obejrzę zdjęcia waszych pociech w tym stroju, jeśli zdecydujecie się go wykonać :)

Jeśli szukacie zestawu dla dziewczynki, zajrzyjcie TUTAJ

Pozdrawiam wszystkich,

Ania


W kolejnym tutorialu: Materiały do tworzenia - zrób je sama!

16 komentarzy:

  1. świtnie to wszystko opisałaś
    po co tracić pieniadze na strój karnawałowy dla dziecka, skoro mozna zrobic cos tak fajnego

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to wszystko pokazałaś :) pomysłowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykonałam wg Twojego pomysłu lunete i czapkę, BARDZO Ci Dziękuję za fajny pomysł, linkuj tutaj: http://e-mamo.blogspot.com/2014/04/przygotowania-do-wyprawy-piratow.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Aniu... spadłaś mi z nieba :)
    Jestem nauczycielką w przedszkolu i szykuję na zakończenie roku przedstawienie - Załoga na pokład. Potrzebuję pomysłów na stroje dla Grzecznych marynarzy - bosmana, telegrafisty, kapitana i, sternika i obserwatora. Prostych, które mogłabym sama zrobić, bo na pomoc rodziców to różnie można liczyć... Mam też problem z 15 czapkami dla majtków...
    Jeśli masz jakieś pomysły lub przydasie na podorędziu, to bardzo proszę o pomoc...
    Strona wspaniała :)
    Cichutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla majtków - zamiast czapek proponuję chusty, zwykłe trójkątne, wycięte z kawałka niebieskiego lub białego materiału z narysowaną kotwicą. W Jysku były kiedyś takie białe polarowe koce za 4 zł, może cały czas mają je w ofercie? 15 chust bankowo by się zmieściło na jednym. Dla radiotelegrafisty - stare duże słuchawki, ludzie różne graty w domu trzymają, nawet nie wiedzą ;) Dla bosmana link do tutorialu - zamiast foremek możesz użyć papieru śniadaniowego. Z kapitanem nie powinien być problem, na pewno któryś rodzic kupił swojej pociesze taką jako pamiątkę z nad morza, spytaj na zebraniu może? ;) Sternik... hmm... na myśl przychodzi mi żółta peleryna i czapka rybacka taka jak ta - można taką zrobić z kawałka żółtej reklamówki. Mam nadzieję, że trochę pomogłam, mogę część z nich umieścić tu w formie tutorialu :)

      Usuń
  5. super pomysły, nawet nie wiesz jak mi pomogłaś, dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł + proste i szybkie wykonanie = to, co Tygryski lubią najbardziej :)

    Jak wydrukowałam czaszkę, to nie wycinałam jej z czarnego tła w obawie przed krzywym cięciem lub białymi, poszarpanymi brzegami i też wyglądało to nieźle. A na opaskę na oko przykleiłam jeszcze jedną, mniejszą czaszkę - polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny i szybki sposób na piracką opaskę na oko. Mój chłopak próbował zrobić i zajęło mu to dużo czasu, naprawdę dużo:-)a opaska nadawała się do kosza ,a tu proszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny i szybki sposób na piracką opaskę na oko. Mój chłopak próbował zrobić i zajęło mu to dużo czasu, naprawdę dużo:-)a opaska nadawała się do kosza ,a tu proszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny i szybki sposób na piracką opaskę na oko. Mój chłopak próbował zrobić i zajęło mu to dużo czasu, naprawdę dużo:-)a opaska nadawała się do kosza ,a tu proszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję,dziękuje i dziękuje :D
    Synek dzisiaj po długiej nie obecności wrócił do przedszkola a jutro jest bal karnawałowy ;)
    Więc szybko w internet weszłam i mam zrobione cały zestaw pirata wg pani pomysłu :D
    Jeszcze raz dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  11. a macie pomysł jak szybko i tanio przygotować strój dla syrenek?

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tego co widzę to nieprawdopodobnie rewelacyjne rozwiązanie tutaj zaproponowałaś. Aż chyba znajdę jakieś dobre ksero we Wrocławiu wydrukuję co potrzeba i samemu przygotuję takowy zestaw małego, ale zapewne szalonego pirata ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Osobiście sklejałam głowę jelenia, makietę można wydrukować w domu na papierze A3. Chyba kiedyś można było ten projekt dostać tutaj WYDRUKI C13

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za inspirację, niestety linki do szablonu czaszki przenoszą na główną stronę interii...

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...