Ramka do zdjęć



"Did you get your precious photos?"
                                                                (Blade Runner; 1982)

Moja młodsza siostra i ja dostawałyśmy jako dzieci różnorodne gazetki z dołączonymi płytami CD-ROM, które zajmowały mnóstwo miejsca, więc koniec końców poprzekładałam je do kopert. Puste pudełka leżały już od bardzo dawna na półce i kurzyły się, ale wyrzucać było żal, bo „a może się przydadzą...". Niedawno wymyśliłam jak je wykorzystać do stworzenia ramki na zdjęcia. Sprawdźcie sami – to nic trudnego!
26 czerwca 2013                  

stopień trudności: średni
czas wykonania:  20 -30 minut

Potrzebne są:
  • pudełko od płyty CD
  • dwie papierowe koperty na płyty z „okienkiem”
  • foliowa koszulka lub folia do żywności
  • wzorzysta serwetka
  • nożyczki
  • taśma dwustronna
  • żelazko


Sposób wykonania:


1. Z obu kopert wycinamy część z okienkiem, a następnie odrywamy z obu folię ochronną.

2. Wkładamy je do foliowej koszulki  lub przykrywamy folią do żywności.


3. Wycinamy z serwetki dwa kawałki nieco większe niż koperta i oddzielamy białe warstwy.

4. Rozgrzewamy żelazko do maksymalnej temperatury.


5. Na twardej powierzchni (ja użyłam książki w twardej okładce – nielaminowanej!) kładziemy kartkę papieru, papier śniadaniowy lub cienką bawełnianą poszewkę. Na niej kładziemy foliową koszulkę z  kopertami w środku, a na nich równo układamy wyciętą serwetkę. Na to kładziemy kolejną kartkę, papier śniadaniowy lub poszewkę, uważając aby serwetka nie przesunęła się pod nimi. Poniżej zamieszczam schemat, jak powinny być ułożone warstwy, jeśli mój opis jest niezrozumiały.


6. Prasujemy dokładnie całą powierzchnię ok. 20 sekund, aby serwetka połączyła się z kopertą.

7. Zdejmujemy warstwy i odcinamy zbędną część folii oraz zbędną część serwetki w środku okienka koperty. Jeśli koperta zwinęła się w trakcie prasowania, można ją podkleić sztywną kartką.


8. Na obrzeżach każdej części przyklejamy dwustronną taśmę i przyklejamy je do pudełka od płyty. W środek pudełka wsuwamy zdjęcia (w miejsca przeznaczone na okładkę – na prawej części trzeba wsunąć
zdjęcie pod miejsce na płytę podważając plastikową obudowę) i ramka gotowa.

Do pobrania:
  Następny tutorial za dwa tygodnie ze względu na wyjazd: 
Kocie uszy Japan Style

3 komentarze:

  1. Świetny pomysł na ładne i tanie ramki :)
    Zapraszam do mnie - http://lifeisyourcreation88.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie bardzo się spodobały obrazki w ramkach, które są na górnym zdjęciu: http://www.aczemunie.com.pl/najlepszy-przyjaciel/
    Moim zdaniem autorka świetnie wkomponowała je we wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonała propozycja. Szkoda, że nie mam za bardzo czasu wykonać takiej ramki samodzielnie, natomiast wyposażyłem swoje mieszkanie w ramki na zdjęcia z http://www.albumyfoto.pl/ramki.html i dzięki temu dodałem ducha pozytywnych wspomnień do swojego mieszkania.

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...