Halloweenowe Lampiony


"It's Halloween, I guess everyone's entitled to one good scare."
                                                                 (Halloween - 20 lat później;1998)

Halloween, czyli za granicą integralna część Święta Zmarłych, nieśmiało zdobywa popularność również w Polsce i chociaż wciąż jeszcze raczkuje, młodsze pokolenia coraz chętniej decydują się na celebrowanie tego sympatycznego święta. Z tej okazji prezentuję tutorial Halloweenowy i życzę wszystkim, którzy obchodzą to święto, wesołego Halloween! Wybaczcie mi różnicę w oświetleniu zdjęć, ale po krótkim urlopie musiałam znów wrócić do pracy. W połączeniu z uczelnianymi zajęciami skutecznie pozbawia mnie to czasu na craftowanie. Stąd też różnica w zdjęciach – część robiona w świetle poranka, część przy wieczornej lampce.

28 października 2013                      
stopień trudności: łatwy
czas wykonania: pół dnia (łącznie z czasem schnięcia)

Potrzebne będą:

  • słoik po Konfiturze Babuni firmy Stovit (takiej jak ta), każdy inny pękaty słoik też będzie dobry, ale ten wygląda tak dyniowato dzięki kształtowi szkła
  • sznurek z włókna naturalnego
  • pomarańczowa bibuła
  • kawałek czarnego papieru
  • pędzel
  • klej do tapet
  • nożyczki
  • podgrzewacz
  • wikol

Sposób wykonania:



1. Pomarańczową bibułę drzemy na małe kawałki.

2. W osobnym słoiczku rozrabiamy klej do tapet tak, aby miał konsystencję kisielu.

3. Smarujemy ścianki słoiczka klejem do tapet i nakładamy kawałki bibuły – nakładając na siebie kilkoma warstwami, nie pozostawiając dziur. Powierzchnię każdej warstwy również pokrywamy klejem. Pozostawiamy do wyschnięcia.


4. Ze sznurka ucinamy dwa kawałki – jeden długości 40 cm, a drugi ok. 1 m.

5. Zawiązujemy krótszy sznurek wokół szyjki słoika.


6. Końce dłuższego sznurka przeplatamy po obu stronach słoika pod pierwszym sznurkiem. Pociągamy końce i środek sznurka do góry, tak aby wszystkie były równej długości, a następnie zawiązujemy supełek.



7. Z czarnego papieru wycinamy oczy oraz usta i przyklejamy do lampionu.

8. Zapalamy świeczkę i możemy iść straszyć ludzi latającymi dyniami. Lampiony można powiesić też w oknie lub na tarasie, jako ozdobę domu.

Do pobrania:
- Wersja do wydrukowania (pdf)


W kolejnym tutorialu: Nietypowe długopisy

4 komentarze:

  1. Haloweenowy słoik jest świetny i o wiele oryginalniejszy niż dynie. Pomysł rewelacyjny, materiały łatwe do zdobycia za grosze co jest plusem. Dodatkowo niski poziom trudności będący kolejnym plusem. Gratuluję kolejnego, świetnego pomysłu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło naprawdę fajnie! Może kiedyś się przekonam do Halloween :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Zauważyłam, że dla niektórych to święto jest zbyt kontrowersyjne i starają się dorobić do niego przeróżne ideologie. Ja zawsze traktowałam Halloween jako oswajanie dzieci ze strachem - tym spowodowanym nocnymi ciemnościami i wyimaginowanymi straszydłami pod łóżkiem. Jako dziecko miałam baaardzo bujną wyobraźnię w tym zakresie i założę się, że gdyby taki kościotrup obdarował mnie cukierkami miałabym więcej przespanych nocy ;)

      Usuń
  3. Po raz pierwszy zaplanowałem, że w tym roku zrobię imprezę Halloweenową. Niedawno zakupiłem mieszkanie od lokum-deweloper.pl, nie urządziłem tam jeszcze żadnej parapetówki dla znajomych, dlatego stwierdziłem, że dobrym pomysłem będzie impreza tematyczna. Te lampiony wyglądają naprawdę wspaniale, dlatego na pewno wykorzystam ten pomysł. Dzieki! :)

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...