Wieszak na klucze


"And Who holds the key that can set us free"
                  (Sucker Punch; 2011)                                                            

Taki wieszak na klucze zamierzałam zrobić już od jakiegoś czasu. A chociaż OBI i Leroy Merlin mam pod nosem, to zawsze mi tam jakoś nie po drodze. Wreszcie w zeszłym tygodniu zebrałam się w sobie i zakupiłam odpowiednią deseczkę. Pomysł był zupełnie inny, ale kiedy zobaczyłam te korkowe podkładki, koncepcja zmieniła się w mgnieniu oka. Nie żałuję zmiany, bo i też ile można w kółko ten decoupage.I tak powstał pomysł na wieszak na klucze zrób to sam ;)

29 czerwca 2014              
stopień trudności: średni
czas wykonania: 2 dni

Potrzebne będą:
  • deseczka o wymiarach około 20x30cm
  • kwadratowe korkowe podkładki
  • ozdobny papier
  • ołówek
  • nożyczki
  • klej w sztyfcie i Magic (wikol)
  • linijka
  • mała wiertarka
  • 9 metalowych haczyków
+ opcjonalnie:
  • biała i czarna farba
  • pędzel
  • papier ścierny
Sposób wykonania:

Długo zastanawiałam się nad tym czy pomalować deseczkę, przed malowaniem kompozycja wyglądała równie uroczo i bardzo naturalnie. Koniec końców zdecydowałam się na shabby chic, choć wciąż tęsknie spoglądam w przeszłość, kiedy była w stanie surowym. Dlatego tutaj zostawiam wam dowolność. Kto chce pominąć malowanie, może przejść od razu do kroku 4 (będzie szybciej). 


1. Deseczkę na obrzeżach malujemy czarną farbą i odstawiamy do wyschnięcia.

2. Następnego dnia pokrywamy deseczkę w całości białą farbą, tak, aby czarnej farby nie było widać. Najlepiej nałożyć kilka warstw farby. Odstawiamy, aby porządnie wyschła.

3. Przecieramy deseczkę na obrzeżach papierem ściernym, aby lekko uwidocznić czarną warstwę.


4. Z papieru ozdobnego wycinamy trzy serduszka (lub inne dowolne kształty). Szablon można pobrać z załączników.

5. Wycięte kształty przyklejamy do korkowych podkładek klejem w sztyfcie (dzięki niemu nie utworzą się brzydkie nierówności).

6. Podkładki przyklejamy do deseczki, tak jak na zdjęciu.
 
7. W trzech "wolnych" polach wyznaczamy po trzy punkty. Najlepiej żeby układały się w trójkąt.

8. Wiercimy niezbyt głębokie dziurki w wyznaczonych miejscach. Dodatkowo, z tyłu na górze, wiercimy otwór, na którym zawiśnie tablica (można zamiast tego wkręcić metalowe oczka).

9. Wkręcamy metalowe haczyki i tablica jest gotowa.

Do pobrania:

W kolejnym tutorialu: Morska ozdoba

4 komentarze:

  1. Świetne! Skąd ty bierzesz takie genialne pomysły? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu jestem straszną sknerą i to mnie motywuje do obmyślania jak coś mieć taniej ;) Koszt tej deseczki wyniósł mnie jakieś 7 zł (wszystkie materiały musiałam kupić, bo nie miałam pod ręką), więc nie mogłabym być szczęśliwsza ;)

      Usuń
  2. Świetny pomysł :) Ja na takim wieszaku przyczepiłabym różne akcesoria reklamowe, lubię różne wymyślne gadżety.

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...