Morska dekoracja


"The human world is a mess. Life under the sea 
is better than anything they got up there." 
                                                                                                                                                                           (Mała Syrenka; 1989)

Szum fal, krzyk mew, morski piasek... Ach, uwielbiam sobie powspominać wakacyjne wyprawy nad morze. W konkurencji morze-góry, nie potrafię wybrać jednego, uwielbiam oba. Odkąd pamiętam celem naszych wakacyjnych wyjazdów nad Bałtyk były Rowy koło Ustki. Chyba się tam zbytnio przyzwyczaiłam, bo raz wybrałam się z moim M. do Stegny i niestety, to nie było to samo. Brak portu bardzo mi tam doskwierał. Porty zawsze miały dla mnie ogrom magii - chlupot wody pod kadłubem, krzyczące mewy, charakterystyczny zapach glonów i wodorostów, kutry rybackie kołyszące się w rytmie fal... Dobra, dobra, bo Wam tu odpłynę zaraz. Także tego.. no.. morska ozdoba, tutorial raz. Nieco spóźniony, bo miałam obronę, także jestem już magistrem rachunkowości ;)
 8 lipca 2014               

poziom trudności: średni
czas wykonania: 1 godzina

Potrzebne będą:
  • duża muszla
  • opcjonalnie biała farba
  • kilka mniejszych muszelek
  • urządzenie z końcówkami do grawerowania 
  • niebieska tekturka falista lub pianka EVA
  • szablony morskich stworzeń
  • cienkopis
  • nożyczki
  • igła
  • sznurek
Sposób wykonania:


1. Dużą muszlę można najpierw pomalować. Moją dostałam od mojej pary w wymiance truskawkowej i od razu miałam na nią plan.Odkładamy do wyschnięcia.

2. Po wyschnięciu muszli wiercimy w niej trzy otwory u dołu, używając stożkowej końcówki do grawerowania. 

3. Ostrożnie nawiercamy otwory również w mniejszych muszelkach (w zakręconych po jednej, w tych bardziej płaskich od małży dwie - u góry i na dole).


4. Wiercimy jeszcze jeden otwór na szczycie muszli i ze sznurka robimy zawieszkę.

5. Odrysowujemy kształty stworzeń morskich na piance lub na tekturce. Jeśli ozdoba ma wisieć w łazience, lepiej użyć pianki. Wycinamy.


6. Nakłuwamy wycięte kształty u góry u na dole, aby przewlec sznurek.

7. Odcinamy trzy sznureczki równej długości.

8. Przewlekamy sznurek przez mniejsze muszelki i wycięte kształty. Najlepiej, aby były one naprzemiennie rozłożone na wszystkich trzech sznurkach.


9. Każdy sznurek przewlekamy przez otwory w dużej muszli, a następnie na końcu każdego z nich zawiązujemy supełek (na tyle duży, aby nie wypadł przez otwór).

Do pobrania:
-Wersja do wydrukowania (pdf)
- Szablon rybki
- Szablon konika morskiego
- Szablon rozgwiazdy

I mały morski bonus:



W kolejnym tutorialu:Nietypowe słomki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...