Podręczny Szkicownik



"Did you do all these drawings, Doctor?"
                                                                       (Milczenie owiec;1991)

Na początku czerwca dostałam pierwszego maila od jednego z czytelników z prośbą o tutorial. Bardzo się ucieszyłam, bo miło wiedzieć , że komuś podoba się mój blog. Prośba dotyczyła teczki na rysunki, której zdjęcie autorka maila wyszperała w Internecie. Przesłałam jej wstępny pomysł na jego wykonanie, ale na zamieszczenie wpisu tutaj nie miałam zbytnio czasu ze względu na sesję.  Dziś już jestem po ostatnim egzaminie, więc przyszła kolej na realizację. Koncepcja różni się nieco od pierwotnego pomysłu, ale efekt będzie taki sam :). Zamiast używać tylko dwóch rodzajów tkaniny, tak jak u mnie, można pokusić się o wersję patchworkową.
19 lipca 2013               

poziom trudności: trudny
czas wykonania: ok. 60 minut


Potrzebne będą:
  • stara podkładka z klipsem (moja pamięta czasy podstawówki, gdy śpiewałam w szkolnym chórze, zawsze zżerała mnie trema przed solówkami, stąd oskubane rogi ^^)
  • sztywny (najlepiej laminowany) kawałek tektury przycięty do rozmiaru podkładki
  • kilka rodzajów tkanin (najtaniej będzie użyć stare piżamy lub zasłony – ja często kupuję je w lumpach, bo mają ciekawe wzory i są tanie)
  • filc do zrobienia kieszonek
  • pistolet klejowy
  • maszyna do szycia (lub nitka i igła)
  • watolina (opcjonalnie, ja wzięłam ze starej maskotki)
  • nożyce krawieckie
Sposób wykonania:


1. W zależności od tego, jaki chcemy wzór na teczce, wycinamy kawałki tkaniny o wymiarach o 5 cm większych z każdej strony niż suma długości boków podkładki i tektury (patrz obrazek). Z filcu wycinamy kilka niedużych kawałków, z których zrobimy kieszonki na przybory.

2. Tkaninę układamy wierzchem do dołu, w taki sposób, w jaki chcemy, aby były ułożone jej kolory. Na nich układamy kawałek tektury po lewej stronie, a teczkę po prawej, tak aby między nimi była około 1 cm przerwa, a tkanina wystawała z każdej strony co najmniej 2 cm.


3. Używając pistoletu klejowego przyklejamy wystające części tkaniny do wewnątrz, pilnując, aby tkanina nie przesunęła się pod spodem. 

4. Watolinę upychamy od wewnętrznej strony, tak aby była równomiernie rozłożona. Ja musiałam zrezygnować z watoliny ze względu na jej zbyt małą ilość i brak innych zabawek do zamordowania.

5. Z kawałka tkaniny wycinamy dwa arkusze nieco mniejsze niż podkładka z klipsem i zabezpieczamy brzegi przed pruciem. W jednym z nich należy wyciąć prostokąt w miejscu, gdzie znajduje się klips. Na części, która znajdzie się po prawej stronie przyszywamy kieszonki. 


6. Z tego samego materiału wycinamy pasek szerokości ok. 4 cm, ścięty w rogach. Zaprasowujemy zakładki i obszywamy po brzegach, aby się nie siepał, a następnie przyszywamy go w środek. Zapobiegnie to przemieszczaniu watoliny. 

7. Przyklejamy oba kawałki z punktu 5 na skrzydłach teczki i całość ozdabiamy wg uznania. Można też przyszyć uchwyty, tak jak na zdjęciu będącym inspiracją do tego tutorialu.

Do pobrania:
- Wersja do wydrukowania (pdf)

  
Kolejny tutorial dopiero w sierpniu, a w nim:
Pudełko na biżuterię
zmiana planów - Włochate Kwiatki

4 komentarze:

  1. Dziękuję Ci za zrobienie tego kursu, w momencie kiedy wysłałam Ci tą inspirację, nie byłam przekonana, czy zechcesz wykonać taki kurs, a tutaj miłe zaskoczenie :) Z kursu na pewno skorzystam i może nawet skuszę się, by pokazać Ci efekty mojej pracy? Kurs bardzo przydatny, wszystko dokładnie opisane, super. Pozdrawiam Cię serdecznie!!

    Jeśli interesują Cię blogi o tematyce hand made, zapraszam na mojego bloga o masie solnej:
    przesolone-inspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie coś to mi się bardzo podoba, blog świetny! Będę odwiedzać :) Może Ty mojego też? ;)

    PILNIE POSZUKUJĘ DOMU DLA CZTERECH CZWORONOGÓW! Wejdź na: http://ratowanieswiata.blogspot.com/2013/07/o637-4dogs-podaruj-psu-usmiech-pilnie.html i sprawdź! Jeżeli możesz zaadoptować – wejdź. Jeżeli możesz dać psu tylko dom tymczasowy – wejdź. Jeżeli nie możesz zaadoptować – też wejdź! Ponieważ i tak musisz pomóc! BARDZO PILNA SPRAWA, POMOCY!

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam do mnie na candy :-)
    http://evemarzec.blogspot.com/2013/07/candy-na-nowy-poczatek.html

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne rzeczy, trafiłam przypadkiem i zaciekawiło mnie to, że jesteś studentką finansów i rachunkowości :) Ja niedługo zaczynam studia właśnie na tym kierunku i strasznie się boję, że sobie nie poradzę. Jest aż tak ciężko jak myślę? Co do bloga, jest świetny :) obserwuję i będę wpadać częściej! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...