Włochaty Tulipan



"Tip-toe through the tulips with me."
                                                             (Q&A;1990)

Wybaczcie dłuższą przerwę, ale mam ostatnio dużo na głowie. W dzisiejszym tutorialu (i kilku następnych) postanowiłam wykorzystać druciki kreatywne (chenille), które dostałam w prezencie. Jest to propozycja bardziej dla dzieci, ale dorośli też mogą tu znaleźć coś dla siebie. Postaram się nadrobić zaległe posty i umieścić w przyszłym tygodniu jeszcze jeden włochaty tutorial, również z kwiatkami.  
6 sierpnia 2013             
 
czas wykonania: 5 minut
stopień trudności: łatwy

Potrzebne będą:
  • dwa druciki kreatywne w kolorze tulipanowym (u mnie różowy) długości co najmniej 50 cm
  • jeden drucik w kolorze zielonym



Sposób wykonania:


1. Chwytamy koniec  drucika (tego, z którego będą płatki) i robimy pętlę – taką, aby zmieściły się w niej cztery palce dłoni. Zaczepiamy końcówkę wokół drucika.

2. Formujemy jeszcze dwie takie pętle, pilnując, aby na końcu pozostało około 2,5 cm drucika na przyczepienie łodygi. Rozkładamy pętle równomiernie, a następnie obejmujemy płatki dłonią i ściskamy ku górze. Następnie lekko wyginamy płatki do środka w połowie długości pętli.


3. Z drugiego drucika w podobny sposób ukształtujemy kwiatek o pięciu płatkach, tak, aby w pętelkach zmieściły się tym razem dwa palce. Tutaj również pozostawiamy ok. 2,5 cm końcówkę. Rozkładamy płatki równomiernie i ściskamy jak w punkcie 4.

4. Wkładamy drugi kwiatek w pierwszy kwiatek, zaczepiając jego koniec w środku kwiatka o trzech płatkach tak, aby końcówka drucika była niewidoczna.


5. Przyczepiamy całość do zielonego drucika i kwiatek gotowy. Niestety, ja znalazłam się w posiadaniu tylko dwóch różowych drucików, ale można w ten sposób wykonać cały bukiet. Powodzenia!

Do pobrania:
- Wersja do wydrukowania (pdf)


Kolejny tutorial: Włochate chabry  

2 komentarze:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...