Wesołe zakładki

"A FROG?! In love with a PIG?!"
                                                          (Muppety na Manhattanie; 1984)

Jesień nie jest zbyt wesołą ani też zbyt optymistyczną porą roku, o ile od czasu do czasu nie wyjrzy słońce. Ale nawet wtedy wszyscy mamy wspomnienie minionego lata i niezbyt chętnie witamy zimne miesiące. Oczywiście one też mają swój urok, ale jesień przede wszystkim kojarzy się z przemijaniem, zadumą i wyciszeniem. Deszczowe wieczory zdecydowanie sprzyjają nadrobieniu zaległości książkowych, dlatego, aby dodać trochę słodyczy w spotkaniach z lekturą, w dzisiejszym tutorialu postanowiłam pokazać jak zrobić wesołe, zwierzaczkowe zakładki. Mam nadzieję, że ich urocze, uśmiechnięte buzie choć na chwilę odegnają jesienną chandrę. Jest to propozycja również dla dzieci, chociaż maluchy potrafią być wesołe niezależnie od pogody, ale w końcu w czasie deszczu się nudzą.
15 października 2013                

poziom trudności: łatwy (dzieciom przyda się jednak pomoc rodzica)
szacowany czas: 20 minut

Potrzebne będą:
  • szablon z załącznika wydrukowany na sztywnej kartce (wzory, które wykonałam to żabka, świnka i kocurek, ale na ich podstawie można zrobić każde inne zwierzątko)
  • pianka EVA w odpowiednim kolorze
  • para oczek samoprzylepnych typu „googly eyes”
  • nożyczki
  • nożyczki do paznokci lub nożyk do papieru
  • długopis
  • klej
  • czarny marker

Sposób wykonania:


 1. Wycinamy szablon wybranego zwierzątka, a następnie odrysowujemy kształt na piance EVA.

2. Wycinamy zakładkę i markerem dorysowujemy szczegóły np. nosek, wąsy, pyszczek. W przypadku świnki, wycinamy dodatkowo z szablonu ryjek i odrysowujemy go na piance, wycinamy, uwzględniając dziurki od nosa, a następnie doklejamy w odpowiednim miejscu.


3. Nożyczkami do paznokci bądź nożykiem do papieru rozcinamy piankę wzdłuż konturu ust zwierzątka. U świnki nacinamy kontur u dołu ryjka mniej więcej do połowy. Inna możliwość - zamiast pyszczka możemy naciąć spód łapek – zwierzątka będą wyglądały jakby zwisały trzymając się łapkami naszej książki.



4. Doklejamy oczka w odpowiednich miejscach.

5.  Z pianki wycinamy łapki zwierzaka, przyklejamy je do zakładki.i zakładka gotowa.

Do pobrania:
- Wersja do wydrukowania (pdf)
- Szablony zakładek (świnka, kotek, żabka) wykonane przez moją siostrę

Robienie zakładek tak mi się spodobało, że postanowiłam zrobić jeszcze dwie takie:




  W kolejnym tutorialu: Halloweenowe ozdoby

25 komentarzy:

  1. Wyglądają cudo :) znacznie ciekawsze niż te stare i nie modne zakładki z biblioteki :D

    ---
    klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie wiedziałam, że zakładki do książek też się dzielą na modne i niemodne :P

      Usuń
  2. Bardzo pomysłowa zakładka ;) Nie lubię żab i to bardzo, ale tą Twoją mogę polubić, ma świetne paczadełka i łapki (jeżeli żaba też ma łapki, bo nie wiem jak inaczej je nazwać). Pozdrawiam!!

    przesolone-inspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie przepadam za żabami, ale bardzo spodobał mi się ten kolor pianki i dlatego wybór padł na żabę ;)

      Usuń
  3. Fajnie ci wyszła ta zakładka, nie wpadłabym na taki pomysł. ; ) Aż chce się czytać. xd
    http://deszczpada007.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ale świetna! chyba kupię piankę... :D

    a na którym roku studiów jesteś?
    powiem Ci, że ja na samym początku studiów chciałam je rzucić:P ale zacisnęłam zęby i póki co się trzymam...
    też mam niewiele czasu dla siebie, głównie dlatego, że codziennie dojeżdżam na uczelnię 30 km w jedną stronę, co jest bardzo uciążliwe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię ostatni rok magisterki. Domyślam się, że dojeżdżający nie mają lekko, szczególnie jak trzeba dojechać na 8 rano... ;)

      Usuń
  5. coś cudownego! zakładka jest niesamowicie pozytywna :) aż uśmiech sam ciśnie się na usta ;) pomysł rewelacyjny :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale extra a właśnie od kilku dni poszukuje odpowiedniej zakładki do książki, zrezygnuje już z kawałków gazet i zrobię sobie taka :) super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zrobię królika. Wiem, że nie ma szablonu na królika, ale trochę zmodyfikowałam szablon żabki i wyszedł królik. Jeszcze tylko kupię piankę i zabieram się do pracy!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój tutorial skłonił Cię do własnego pomysłu na zakładkę ;)

      Usuń
    2. Mam tylko pytanko: gdzie mogę kupić tę piankę EVA? Zajrzałam do zakładki "Gdzie dostać....?", ale jej tam nie znalazłam.
      Niezalogowana Klaudia Kalaweras

      Usuń
    3. Mogę Ci wysłać szablon królika i zamieścisz go w tym poście :-)
      Niezalogowana Klaudia Kalaweras

      Usuń
    4. Z przyjemnością zamieszczę Twój autorski szablon :) Dobrze, że zwróciłaś mi na to uwagę, zaraz zaktualizuję spis. Piankę można dostać w niektórych dobrze wyposażonych sklepach papierniczych, a jak nie, to na pewno znajdziesz ją w Empiku w dziale z przyborami do rękodzieła.

      Usuń
    5. Aktualnie wyjechałam na ferie, ale jak wrócę do domu to wyślę Ci szablon.
      Dzięki za pomoc. Nie wiedziałam gdzie można kupić piankę.
      Niezalogowana Klaudia Kalaweras

      Usuń
  8. Wysłałam Ci szablon królika.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dolby jestem Twoim cichym wielbicielem :). Właśnie robie żabi na świąteczne prezenty. Mieszkam raptem kilka km od Torunia :). Z chęcią bym Cię zaprosił na gorącą czekoladę! :) Z ciepłymi pozdrowieniami, Dawid.

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajne i śmieszne żabki a najśmieszniejszy ten spangebob kanciasto porty

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny pomysł ^_^ łatwy w wykonaniu i rewelacyjnie wyglądający ^_^

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za inspirację, zakładki są genialne :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo spodobał mi się motyw zakładki z psem Jake'iem na pewno zrobię :D

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...