Własnoręczne naszywki


 "You don't need a patch on your arm to have honor."
                                                                           (Ludzie honoru; 1992)

Ilu z Was miało taki przypadek, że nigdzie nie można znaleźć gadżetów (w tym naszywek) z waszym ulubionym zespołem, bo nie jest on zbyt popularny? Ilu z Was chciałoby mieć naszywkę z logiem z ulubionej gry lub anime, ale na konwentach kończą się wam pieniądze? Osobiście takie sytuacje zdarzyły mi się nieraz. W dzisiejszym tutorialu pokażę jak szybko i tanio stworzyć taką naszywkę używając kawałka jeansu i farby. Myślę, że jest to też dobra propozycja dla wielbicieli punk rocka, bo samodzielnie wykonane elementy stroju to w końcu ich konik, a z doświadczenia wiem, że ciężko znaleźć naszywki z tymi mniej znanymi zespołami ;).

1 października 2013              
poziom trudności: łatwy
czas wykonania: 15-20 minut (jedna naszywka)

Przybory i narzędzia:
  • biała farba do tkanin
  • pędzel
  • kawałek ciemnego jeansu
  • maszyna do szycia lub igła i nitka
  • wydruk tego, co chcemy umieścić na naszywce na kartce z bloku technicznego
  • nożyce krawieckie
  • nożyk do papieru
  • taśma klejąca

Sposób wykonania:


1. Wycinamy kontury naszego wzoru używając nożyka do papieru.

2. Z kawałka jeansu wykrawamy prostokątny kawałek o około 2 cm większy  od naszego wzoru.

3. Taśmą klejącą mocujemy szablon do jeansu tak, aby wzór znalazł się na środku.

 
4. Zanurzamy końcówkę pędzla w farbie, a następnie wycieramy o brzeg buteleczki, aby był jak najbardziej suchy.

5. Trzymając pędzel pionowo, metodą „pieczątkowania” wypełniamy wzór farbą, uważając, aby nie dostała się ona pod szablon. Przytrzymujemy też mniej stabilne elementy wzoru, aby nie przesuwały się w trakcie malowania.

6. Zdejmujemy szablon. Następnie zaginamy nierówne brzegi materiału tak, aby utworzyć równy prostokąt i przygniatamy je ręką. Można je zaprasować lub przymocować szpilkami.


7. Maszyną do szycia (lub igłą i nitką) obszywamy naszywkę dookoła, aby brzegi nie strzępiły się w trakcie użytkowania. Nasza naszywka jest gotowa, możecie śmiało zaczynać masową produkcję ;).

Do pobrania:


W następnym tutorialu: Zakładki do książki

15 komentarzy:

  1. Świetny pomysł i taki dość oryginalny :)
    www.networkerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne ;_; dzięki! Teraz wiem co robić w wakacje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez wakacje można ich narobić naprawdę dużo :)

      Usuń
  3. Ja polecam do tego sposobu żeby nie używać pędzla - w moim wypadku farba wszędzie wychodziła pod spód :c
    można użyć gąbeczki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to zależy od farby... Moja była dość gęsta i nie rozlewała się po materiale, może Twoja była świeższa. Na czarnym materiale można takie plamy zatuszować markerem. Ale cieszę się, że zwracasz na to uwagę i podajesz możliwe rozwiązanie - tak jak mówiłam w moim pierwszym poście - kreatywność jest wręcz wskazana ;)

      Usuń
  4. Dzięki za świetny artykuł! Spróbowałem Twojego sposobu (efekty można zobaczyć TUTAJ) i muszę przyznać, że jestem zadowolony z efektu. Choć oczywiście nie doczytałem dokładnie i dość mocno "chlapałem" farbą, przez co kolor nie jest jednolity. Do tego nie użyłem specjalnych farb do tkanin a zwykłych akryli i dopiero przekonam się jak jest z ich trwałością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farby do tkanin to właśnie akryle, tylko sprzedawane pod inną nazwą. Mają trochę inny skład, ale są równie trwałe. Są na bazie gumy, więc po ich przeprasowaniu na odwrocie lepiej się "wkleją" w materiał, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to zalecam ;)

      Usuń
    2. Taaaaaaak o przeprasowaniu przypomniałem sobie, gdy już naszyłem je na torbę :) Myślę, że jeszcze nic straconego i jakoś to zrobię bez ich odszywania. A potem testy w ekstremalnych warunkach polskiej aury ;) Dzięki za info o farbach! Czyli dobrze zrobiłem, że nie przepłacałem :)

      Usuń
  5. Wyszły Ci świetnie! I mają takie ładne kolorki. Pozwolę sobie zamiescic zdjecie w mojej galerii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Speedwolf... Mrrrrr

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny artykuł. Gdyby ktoś poszukiwał gotowych to można je kupić np tutaj Naszywki z własnym wzorem

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...