Domowy organizer



"Do I look like the mother of the future? I mean am I tough, organized? 
I can't even balance my checkbook!"
                                                                                                                          (Terminator; 1984)

Odkąd pamiętam lubiłam prowadzić różnego rodzaju notesy, organizery. Nadawanie im indywidualnego charakteru zachęca mnie dodatkowo do ich używania. Mnogość i ogólna dostępność materiałów do scrapbookingu również pomaga w tworzeniu własnych kompozycji. Lubię, gdy prowadzony przeze mnie zeszyt/pamiętnik/planner rozdyma się pod wpływem zawartości. Mam taki jeden pamiętnik, gdzie wklejam różności - bilety wstępu do muzeów, kina, zoo, parków narodowych, koncerty, pocztówki, które dostaję od znajomych, pieczątki związane z odwiedzanymi miejscami, zdjęcia, wycinki z gazet, ulotki filmów, na których byłam, generalnie wszystko, co zdobędę przy okazji danego wydarzenia, a każde z nich opisuję pokrótce. Prowadzę go już od 2002 roku, wobec czego zamiast zeszytu zaczyna mi się tworzyć wachlarzyk, ale jest to dla mnie powód do zadowolenia. Z zazdrością patrzę zawsze na plannery Małej Ichi. Bardzo podoba mi się ich kolorystyka i optymistyczny look. W dzisiejszym tutorialu chciałabym się podzielić z Wami moim organizerem domowym, który pomaga mi pamiętać o najważniejszych datach, zaplanować obiady na cały tydzień, kontrolować wpływy i wypływy z konta, a także skutecznie planować zakupy. Może zainspiruje to Was do stworzenia własnego?
25 lipca 2015     

czas wykonania: w zależności od ilości kartek
stopień trudności: łatwy

Potrzebne będą:
  • gruby zeszyt (mój ma 192 kartki)
  • akcesoria ozdobne (naklejki, tasiemki itp.)
  • przybory szkolne (nożyczki, kredki, pisaki) 
  • własny pomysł
Sposób wykonania:

1. Używamy wyobraźni i zagospodarowujemy organizer w sposób, który nam najbardziej odpowiada.

Oto jak zagospodarowałam miejsce w swoim organizerze:


Na pierwszej stronie zamieściłam w dużym wykrzykniku ważne numery telefonu: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe, pogotowie energetyczne, wodno-kanalizacyjne, gazowe i ciepłownicze, czyli wszystkie, które przydadzą się w kryzysowych sytuacjach. 

Na drugiej wypisałam cytat o tematyce domowej, który stanowi wstęp do organizera :)


Kolejne strony to spis najważniejszych dat - urodziny, imieniny, rocznice, 
święta i inne np. termin złożenia PITa (w załącznikach zamieściłam szablon do wydruku).


Mam też specjalnie wyróżnioną stronę, gdzie spisałam warzywa i owoce sezonowe, aby pamiętać które z nich są w jakich miesiącach najtańsze i najbardziej rozchwytywane. 
Kolaż w tle stworzyłam z wycinków z gazetek reklamowych super i hipermarketów.
 

Kolejne strony to tabele dochodów i wydatków w ciągu miesiąca
oraz planner obiadowy (oba szablony tabel możecie pobrać z załącznika).

Do pobrania:

6 komentarzy:

  1. Super! Ja często mam tak, że zaczynam prowadzić jakiś notatnik/pamiętnik/coś podobnego, przez pierwsze kilka dni mam do tego pełno zapału, a potem mi się nie chce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś miałam podobnie! Jednak od dłuższego czasu prowadzę jeden pamiętnik, może nie jest to regularne pisanie, jednak zawsze wracam do tego samego :).

      Usuń
  2. świetny organizer!

    http://foreveryoungxdo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super organizer! Gdybym miała czas, poszperałabym trochę w moich różnych kartonach z pierdółkami i zrobiła coś podobnego. Do tej pory np. wydatki prowadziłam w excelu, dopóki nie siadł mi komputer :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wolisz prowadzić takie coś na komputerze, polecam ściągnięcie darmowego programu
      do prowadzenia domowego budżetu o oryginalnej nazwie "Finanse domowe" :)

      Usuń
  4. Bardzo fajna sprawa. Wypadałoby w końcu sobie coś takiego sprawić by nie wydawać za dużo na głupoty ;)

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...