Mrożony deser bananowo-brzoskwiniowy


"Just because I am a monkey does not mean I am a banana addict!"
                                                                                                                            (Atomówki; 2001)

Zakładając bloga nie zamierzałam publikować postów związanych z moimi kuchennymi doświadczeniami. Ostatnie upały skłoniły mnie jednak do zmiany. Przekopałam pół Internetu w poszukiwaniu czegoś zimnego na ząb, co choć trochę pomogłoby mi je przetrwać. Niestety większość przepisów zawierała bitą śmietanę, a że jestem uczulona na przetwory mleczne o wysokiej zawartości tłuszczu,  nie mogłam sobie pozwolić na żaden z nich. Postanowiłam spróbować zrobić zamiennik bitej śmietany, który raz - nie szkodziłby mi aż w takim stopniu, a dwa - smakowo przypominał oryginał. Stojąc nad składnikami stwierdziłam, że w zasadzie czemu nie sfotografować całego procesu? I oto jest - pierwszy kulinarny tutek na tym blogu. Deser wyszedł przepyszny i idealny na obecne warunki pogodowe.

7 lipca 2015             
stopień trudności: łatwy
czas przygotowania: 10 minut
ilość porcji: 4

Składniki:
  • 250 g serka mascarpone
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 2 brzoskwinie (mogą być takie w zalewie)
  • 2 banany
  • Granola (małe opakowanie)
Sposób wykonania:

 
1. Serek mascarpone i jogurt mieszamy w miseczce do uzyskania jednolitej konsystencji. 

2. Do masy wsypujemy opakowanie cukru wanilinowego i dokładnie mieszamy.

3. Banany kroimy w plasterki, a brzoskwinie w kostkę.

4. W salaterkach lub szklankach układamy warstwy - na zmianę banan, masa, brzoskwinie, masa, do wyczerpania składników. 

5. Wierzch deserów posypujemy granolą i wstawiamy na pół godziny do zamrażarki. 

Polecam wykorzystanie owoców sezonowych - truskawek i borówek. Banany i brzoskwinie były jedynym, co udało mi się dostać o godzinie 20 w niedzielę, a musicie wiedzieć, że te upały wzniosły mnie na szczyt desperacji (ja tam wolę chłodek) ;)

Do pobrania:
W kolejnym tutorialu: Domowy organizer

9 komentarzy:

  1. ale pyszności, a ja właśnie nie jem slodyczy
    a tu tak kusisz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodycze słodyczom nierówne. Co innego czekolada i wafelek, a co innego owoce z jogurtem, lekkostrawne i idealne na upały ;)

      Usuń
  2. Wygląda świetnie, musi być pyszne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Staram się omijać szerokim łukiem bitą śmietaną (chyba, że najdzie mnie jakaś niewytłumaczona ochota :D), dlatego Twój deser jest idealny!!! Jak tylko wybiorę się na zakupy, uzupełnię szafki i zrobię to smakowicie wyglądające cudo :).

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam serek mascarpone, więc ten deser to dla mnie strzał w 10 :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super deser na ochłode. :) w sam raz na upały. Jutro biegnę do sklepu po serek i skorzystam z przepisu. :)
    zapraszam również do mnie :)
    http://mydloipowidloea.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne tricki, warte zastosowania:)
    środki czystości chemia Fair Play Plus

    OdpowiedzUsuń

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...