Sylwestrowe kapelusiki w stylu burleski


"Life is a cabaret ol' chum so come to the Cabaret"
 (Kabaret; 1972)                                                

Powiem Wam szczerze, że nie miałam ani ćwierć pomysłu na sylwestrowy tutek. Traf chciał, że poszłam dziś do sklepu po balony i dostrzegłam potencjał w zwykłych jednorazowych kubeczkach. Nie wiedziałam do końca jaki, ale coś w nich było, tylko musiałam to odszukać. Postawiłam owy kubeczek przed sobą podczas obiadu i wpatrywałam się w niego intensywnie i wreszcie odnalazłam dla niego sens życia. Jak widać na głodnego się dużo nie da zrobić. Postanowiłam wyczarować z nich sylwestrowe czapeczki - kapelusiki w stylu burleski. Nie potrzeba wiele, aby stworzyć to ozdobne nakrycie głowy, które na pewno ubarwi wieczór sylwestrowy. Szczególnie, jeśli organizujemy imprezę w iście kabaretowym stylu ;)
30 grudnia 2015              
stopień trudności: średni
czas wykonania: 30 minut

Potrzebne będą:
  • czarne plastikowe kubeczki (niestety pomysł przyszedł później, więc ja użyłam białych, które pomalowałam)
  • klej Magic z precyzyjną końcówką
  • coś okrągłego o średnicy 10 cm lub cyrkiel
  • czarny brystol
  • ołówek
  • nożyczki
  • elementy dekoracyjne (wstążki, piórka, siateczki, koronki, brokat itp.)
  • wsuwki do włosów lub żabki  
  • czarna farba i pędzel lub marker (jeśli nasze kubeczki nie są czarne)
Sposób wykonania:


1. Jeśli nie mamy czarnych kubeczków, na początek pokrywamy białe kubki czarną farbą i odstawiamy do wyschnięcia. Szacowany czas wykonania podałam dla czarnych kubeczków, w przypadku malowanych ten czas może wydłużyć się do nawet 12 godzin, dlatego inna możliwość przebarwienia kubka - czarny marker.

2. Na czarnym brystolu odrysowujemy okrąg o średnicy 10 cm oraz drugi, mniejszy okrąg odrysowany od krawędzi kubeczka, a następnie wycinamy (jedna taka para kółek posłuży do wykonania jednego kapelusika). Brzegi większego kółka lekko wyginamy, tak jak rondo w cylindrze.

 3. Do otworu kubeczka przyklejamy mniejsze kółko, a denko do większego. Pilnujemy, aby dobrze wycentrować. Taki cylinder, jeśli chcemy, aby nosił go mężczyzna, wystarczy ozdobić białą wstążką przy rondzie, dla żeńskiej części balu sylwestrowego przyda się bardziej ekstrawagancka wersja.


4. Kapelusik ozdabiamy według upodobania. Najlepiej użyć ozdób w kolorach czerwonym, fioletowym i różowym, gdyż te kolory najczęściej spotykamy w strojach burleskowych.

5. Pod kapelusikiem przyklejamy dodatkowy kawałek wstążki i zaczepiamy wsuwkę do włosów, która utrzyma kapelusz na głowie. Można też zamocować kapelusik do opaski na włosy.

Wszystkim Wam życzę szampańskiej zabawy 
sylwestrowej i do zobaczenia w przyszłym roku!

Do pobrania:


1 komentarz:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...